Skip to content Skip to left sidebar Skip to footer

Közzétételi lista

I. Szervezeti, személyzeti adatok

A közfeladatot ellátó szerv hivatalos neve, székhelye, postai címe, telefon- és telefaxszáma, elektronikus levélcíme, honlapja, ügyfélszolgálatának elérhetőségei

Hivatalos név:
Bucsu Község Önkormányzata

Székhely:
9792 Bucsu, Rohonczi u. 2.

Postai cím:
9792 Bucsu, Rohonczi u. 2.

Telefonszám:
06 94/792-186; 06 94/540-505

A honlap elérhetősége:
www.bucsu.hu

Az ügyfélfogadás rendje:
A Séi Közös Önkormányzati Hivatal tart személyes ügyfélfogadást szerdai napokon 9.00-16.00 óra között.

A közfeladatot ellátó szerv szervezeti felépítése szervezeti egységek megjelölésével, az egyes szervezeti egységek feladatai


Polgármester:
Gál Sándor

Alpolgármester: Szilvágyi Péterné

Képviselők: Czeglédiné Benczek Anita
Földes Tihamérné
Németh József Endre

 

A Séi Közös Önkormányzati Hivatal elérhetőségei:
Cím: 9789 Sé, Szabadság utca 29.
Telefon: 94/540-535

Jegyző
Nemes Miklós     jegyzo@se.hu
Mobil: +36 70/233-4959

Pénzügy
Szakály László     szakaly.laszlo@se.hu
Gregorits Erika     gregorits.erika@se.hu

Adó
Magyarné Várallai Lívia     magyarne.livi@se.hu

Igazgatás
Balázsfalviné Nagy Tünde     nagy.tunde@se.hu
Sárosi Imelda     sarosi.imelda@se.hu
Toki Nikolett     toki.nikolett@se.hu


Ügyfélfogadási rend:
Hétfő: 8.00 – 16.00
Kedd: 8.00 – 16.00
Szerda: 8.00 – 16.00
Csütörtök: nincs ügyfélfogadás
Péntek: 8.00 – 12.00

A közfeladatot ellátó szerv vezetőinek és az egyes szervezeti egységek vezetőinek neve, beosztása, elérhetősége (telefon- és telefaxszáma, elektronikus levélcíme)

Hivatalos név: Bucsu Község Önkormányzata
Székhely: 9792 Bucsu, Rohonczi u. 2.
Telefon: 06 94/792-186; 06 94/540-505

Gál Sándor              polgármester
Szilvágyi Péterné    alpolgármester
Czeglédiné Benczek Anita   képviselő
Földes Tihamérné                 képviselő
Németh József Endre           képviselő

Nemes Miklós                        jegyző          +36 70 233 4959

A szervezeten belül illetékes ügyfélkapcsolati vezető neve, elérhetősége (telefon- és telefaxszáma, elektronikus levélcíme) és az ügyfélfogadási rend

Az ügyfélfogadás rendje:
A Séi Közös Önkormányzati Hivatal tart személyes ügyfélfogadást szerdai napokon: 9.00 órától 16.00 óráig

A Séi Közös Önkormányzati Hivatal ügyfélfogadási rendje:
Hétfő: 8.00 – 16.00
Kedd: 8.00 – 16.00
Szerda: 8.00 – 16.00
Csütörtök: nincs ügyfélfogadás
Péntek: 8.00 – 12.00

Testületi szerv esetén a testület létszáma, összetétele, tagjainak neve, beosztása, elérhetősége

Bucsu Község Önkormányzata

Gál Sándor polgármester
+36 70/333-73333
galsanyi73@gmail.com

Szilvágyi Péterné alpolgármester
szendi.andrea.66@gmail.com

Czeglédiné Benczek Anita képviselő
czegledi01@freemail.hu

Földes Tihamérné képviselő
fcsalad001@gmail.com

Németh József Endre képviselő
njendre61@gmail.com

A közfeladatot ellátó szerv irányítása, felügyelete vagy ellenőrzése alatt álló, vagy alárendeltségében működő más közfeladatot ellátó szervek megnevezése, és 1. pontban meghatározott adatai

Feltöltés alatt!

A közfeladatot ellátó szerv többségi tulajdonában álló, illetve részvételével működő gazdálkodó szervezet neve, székhelye, elérhetősége (postai címe, telefon- és telefaxszáma, elektronikus levélcíme), tevékenységi köre, képviselőjének neve, a közfeladatot ellátó szerv részesedésének mértéke

Feltöltés alatt!

A közfeladatot ellátó szerv által alapított közalapítványok neve, székhelye, elérhetősége (postai címe, telefon- és telefaxszáma, elektronikus levélcíme), alapító okirata, kezelő szervének tagjai

Feltöltés alatt!

A közfeladatot ellátó szerv által alapított költségvetési szerv neve, székhelye, a költségvetési szervet alapító jogszabály megjelölése, illetve az azt alapító határozat, a költségvetési szerv alapító okirata, vezetője, honlapjának elérhetősége, működési engedélye

Feltöltés alatt!

A közfeladatot ellátó szerv által alapított lapok neve, a szerkesztőség és kiadó neve és címe, valamint a főszerkesztő neve

Feltöltés alatt!

A közfeladatot ellátó szerv felettes, illetve felügyeleti szervének, hatósági döntései tekintetében a fellebbezés elbírálására jogosult szervnek, ennek hiányában a közfeladatot ellátó szerv felett törvényességi ellenőrzést gyakorló szervnek az 1. pontban meghatározott adatai

Megnevezése: Állami Számvevőszék
Székhelye: 1052 Budapest, Apáczai Csere János utca 10.
Postacím: 1364 Budapest 4, Pf. 54
Telefon: +36 1/484-9100
Email: szamvevoszek@asz.hu
Honlap: www.asz.hu

Megnevezése: Magyar Államkincstár
Székhelye: 1054 Budapest, Hold utca 4.
Postacím: 1909 Budapest
Telefon: +36 1/327-3600
Email: info@allamkincstar.gov.hu
Honlap: www.allamkincstar.gov.hu

Megnevezése: Vas Vármegyei Kormányhivatal
Székhelye: 9700 Szombathely, Berzsenyi Dániel tér 1.
Postacím: 9700 Szombathely, Berzsenyi Dániel tér 1.
Telefon: +36 70/705-2001
Email: hivatal@vas.gov.hu
Honlap: www.kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/vas

II. Tevékenységre, működésre vonatkozó adatok

A közfeladatot ellátó szerv feladatát, hatáskörét és alaptevékenységét meghatározó, a szervre vonatkozó alapvető jogszabályok, közjogi szervezetszabályozó eszközök, valamint a szervezeti és működési szabályzat vagy ügyrend, az adatvédelmi és adatbiztonsági szabályzat hatályos és teljes szövege

Alapvető jogszabályi szabályzatok:
– Magyarország Alaptörvénye: https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1100425.atv
– Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény: https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1100189.tv
– A helyi önkormányzatok és szerveik, a köztársasági megbízottak, valamint egyes centrális alárendeltségű szervek feladat és hatásköréről 1991. évi XX. törvény: https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=99100020.tv
– Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény: https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1100195.tv
– Az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Korm. Rendelet: https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1100368.kor
– Az államháztartás számvitelérő szóló 4/2013. (I.11.) Korm. Rendelet: https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1300004.kor
– Bucsu Község képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzata:
– Séi Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata:

 

A Séi Közös Önkormányzati Hivatal szervezeti egységeinek feladatai:

A Közös Hivatal feladatai:
A hivatal tevékenysége a képviselő-testületek, azok bizottságai munkája eredményességének elősegítésére irányul, ellátja a jogszabályokban meghatározott feladatokat, valamint előkészítő, szervező, végrehajtó, ellenőrző, szolgáltató tevékenységet folytat.

A Közös Hivatal feladatai a képviselő-testületek tevékenységével kapcsolatban:

  • szakmailag előkészíti a képviselő-testület döntéseit, döntési alternatívákat dolgoz ki, előkészíti az önkormányzati rendelet-tervezetet, a testületi előterjesztést, a határozati javaslatot, részt vesz a döntések végrehajtásában, ellenőrzésében
  • nyilvántartja a képviselő-testületek döntéseit
  • szervezi a képviselő-testületek rendelkezéseinek végrehajtását, a végrehajtás ellenőrzését
  • ellátja a képviselő-testületek munkájával kapcsolatos egyéb nyilvántartási, ügyviteli és adminisztratív feladatokat

Az előterjesztések előkésztési, illetve döntés-előkészítési munkáiban a jegyző utasítása alapján a Közös Hivatal valamennyi dolgozója köteles közreműködni.

A testületi előterjesztések előterjesztője a polgármester, alpolgármester, képviselő, bizottság elnöke, tagja, illetve a jegyző, az önkormányzati alapítású gazdasági társaságok vezetői a jogszabályban előírt, kötelezően elkészítendő előterjesztések esetében, a képviselő-testület által felkért szervek, szervezetek vezetői, Vas Megyei Kormányhivatal vezetője, továbbá egyéb, külön jogszabályban erre feljogosított személyek és szervezetek.

 

A Közös Hivatal a képviselő munkájának segítése érdekében:

  • elősegíti a képviselő jogainak gyakorlását
  • köteles a képviselőt a teljes hivatali munkaidőben fogadni és részére a szükséges felvilágosítást megadni
  • közreműködik a képviselői tájékoztatás megszervezésében

A Közös Hivatal a polgármesterek munkájával kapcsolatban:

  • döntést készít elő, szervezi a végrehajtást
  • segíti a képviselő-testületi munkával kapcsolatos tevékenységet
  • nyilvántartja a polgármester döntéseit

A Közös Hivatal közreműködik az igazgatás szakmai kérdéseinek korszerűsítésében, más közigazgatási, önkormányzati hivatali szervekkel való  kapcsolattartásban, a képviselői választások, népszavazások lebonyolításában, ezen felül ellátja a működés technikai feltételeit biztosító tevékenységi köröket, végzi az iktatást, irattározást.

A Séi Közös Önkormányzati Hivatalban dolgozó köztisztviselők feladatai

Adóügyi ügyintéző:
– biztosítja a hatáskörébe utalt helyi és központi adójogszabályok érvényesítését
– előkészíti a központi adójogszabályokból eredő helyi képviselő-testületi rendeletalkotást, így a – képviselő-testület döntése alapján – helyi adóról szóló rendelet tervezetét a jegyző irányítása mellett
– ellátja a helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény, illetve a képviselő-testület adózással kapcsolatos rendeleteinek végrehajtását
– intézi a hatáskörébe tartozó központi adókkal, valamint a helyi adókkal összefüggő bejelentéseket, kérelmeket
– előkészíti az önkormányzat hatáskörébe tartozó méltányossági ügyeket
– tájékoztatja a település lakosságát és a gazdálkodó szervezeteket – adókötelezettségük teljesítésének elősegítése érdekében – az adójogszabályok előírásairól
– az adófelfüggesztés időtartama alatt évente az éves adóról határozatot hoz, amely tartalmazza az adófelfüggesztéssel kapcsolatos jogokat és kötelezettségeket. Az adófelfüggesztés időtartamára eső esedékessé vált adót és annak kamatát az adófelfüggesztés megszűnését követően határozatban közli a kötelezettel.
– a helyi adókra vonatkozó adatszolgáltatást a féléves és az éves zárási összesítővel azonos eljárással és határidővel teljesíti
– a hatáskörébe tartozó adók, adók módjára behajtandó köztartozások nyilvántartása során – az adó megállapításához szükséges adatokon túlmenően – csak az adózás rendjéről szóló törvényben meghatározott adóazonosító jelet és a természetes azonosító adatokat tartja nyilván
– ellátja az adók, díjak nyilvántartására, elszámolására vonatkozó feladatokat
– működési területén ellátja a hatáskörébe tartozó adók kivetésével, közlésével, nyilvántartásával, beszedésével, behajtásával, kezelésével, elszámolásával, ellenőrzésével és az információszolgáltatással kapcsolatos feladatokat
– a fizetési kötelezettség jogcíme, összege, az abban bekövetkezett változás, továbbá a befizetés, az ebből számolt késedelmi pótlék, bírság, végrehajtási költség, valamint a fennálló hátralék vagy túlfizetés megállapításához szükséges adatokról nyilvántartást vezet
– túlfizetés esetén – az adózó rendelkezésének hiányában – ha a befizetőnek nincs köztartozása, a túlfizetést a később esedékes adó kiegyenlítésére számolja el
– a zárási összesítők adatainak felhasználásával az államháztartás működési rendjéről szóló kormányrendeletben előírt adattartalommal és határidőre adatszolgáltatást teljesít
– gondoskodik arról, hogy az adóztatási tevékenység során az adózás rendjére vonatkozó jogszabályok maradéktalanul érvényre jussanak
– feladatellátása során megfelelően alkalmazza az adózás rendjére vonatkozó jogszabályokat
– eljár az adózás rendjéről szóló jogszabályban meghatározott alapelvek érvényesítésében és érvényesülésében
– ellátja az adózók bejelentkezésével kapcsolatos feladatokat
– a jogszabály által meghatározott esetekben megállapítja az adót
– eljár az adóbevallás kijavításával kapcsolatos ügyekben
– gondoskodik az adó, illetve az adóelőleg megfizetésére vonatkozó szabályok érvényesüléséről
– elvégzi az adóbefizetésekkel kapcsolatos elszámolási feladatokat
– ellátja az adat-nyilvántartási és adatszolgáltatási feladatokat
– az adótitkokat a vonatkozó jogszabályok szerint megtartja, eljár az adótitokkal kapcsolatos ügyekben
– gondoskodik az ellenőrzések végrehajtásában
– részt vesz a hatósági eljárásban
– részt vesz a hatósági adó megállapításban
– a megfelelő feltételek fennállása esetén utólagosan megállapítja az adót
– ellátja az adó soron kívüli megállapításával kapcsolatos feladatokat
– jogszabályok keretein belül a fizetési halasztást, illetve a részletfizetésre vonatkozó döntést előkészíti
– gondoskodik az adótartozások esedékességet követő adóbehajtási eljárásának megindításáról
– fizetési felszólítást küld az adótartozással érintett személyeknek
– végrehajtási eljárás megindításáról szóló értesítést küld azoknak az adósoknak, akik az adótartozásukat a fizetési felszólításban meghatározott határidőig nem fizették meg
– megállapítja és felszámolja a késedelmi pótlékot
– gondoskodik az adóztatási tevékenység során alkalmazandó nyomtatvány- és iratminták kidolgozásáról, annak alkalmazási rendje meghatározásáról
– külön jogszabály rendelkezése alapján, az ügyfél kérelmére vagy hatóság megkeresésére kiállítja, illetőleg megküldi az adó- és értékbizonyítványt
– a költségmentesség engedélyezésének alapjául szolgáló – a helyi önkormányzat hatáskörébe tartozó adók vonatkozásában – adóigazolást állít ki
– hatósági igazolást ad ki
– feladatkörébe tartozó ügyintézéssel kapcsolatos iratok kezelése, irattározása, nyilvántartás vezetése, másolatok őrzése, rendszerezése

Pénzügyi ügyintéző:
– a pénztári bevételekről bevételi pénztárbizonylatot állít ki a szabályzatban rögzített előírások betartásával
– a kiadásokról kiadási pénztárbizonylatot állít ki a szabályzatban rögzített előírások betartásával
– a jegyző iránymutatása alapján részt vesz a következő évre vonatkozó költségvetési koncepció készítési feladatok elvégzésében, a költségvetési terv javaslatának kidolgozásában. Tervvariánsokat készít.
– az önkormányzat elfogadott költségvetéséről információt szolgáltat a központi költségvetés számára
– a jegyző irányítása alapján látja el az államháztartás igényeinek megfelelően a havi, a féléves, a háromnegyedéves és éves információ-szolgáltatási feladatokat
– a jegyző utasítása alapján felelős a szolgáltatott adatok valódiságáért, a számviteli szabályokkal és a statisztikai rendszerrel való tartalmi egyezőségért
– a jegyző irányítása alapján látja el az előirányzat-felhasználási ütemterv készítési, illetve aktualizálási feladatokat
– a jegyző iránymutatása alapján gondoskodik a likviditási terv elkészítéséről és rendszeres felülvizsgálatáról
– ellátja a szabályzat szerint azokat a pénzgazdálkodási jogköröket, melyekre felhatalmazást kapott
– gondoskodik a központosított és kötött felhasználású támogatások leigényléséről
– vezeti az analitikus nyilvántartást az előlegekről, szabályzatban rögzítettek szerint elvégzi a főkönyvi egyeztetést és évvégén leltárt készít ezekről (fizetési, üzemanyag, beszerzési, tanulmányi, lakossági, stb.)
– végzi a különböző (beszámolókhoz kapcsolódó) statisztikai és egyéb jelentések készítését, ún. beruházási statisztika, EP és TB felé továbbítandó statisztika, jelentési kötelezettség, szigorú számadású nyomtatványok nyilvántartásának kezeléséről
– felelős a bér- és létszám kötelezettségvállalás nyilvántartásáért, az egyedi bérnyilvántartó kartonok naprakészen tartásért
– elektronikus utalás esetében az alapbizonylaton történő utalványozói, ellenjegyzői, érvényesítői és szakmai teljesítés igazolói aláírásokat ellenőrzi, majd azok hiánytalan megléte esetén és alapján az utalandó tételeket gépen rögzíti
– rögzített tételekről készített gépi listát és a bizonylatokat a rögzítő ellenőrzést követően aláírja
– az elektronikus utalás során kezdeményezett műveletekről (utasítások) analitikus nyilvántartást vezet
– a nyilvántartásból adatot szolgáltat a pénzügyi mérlegekhez és egyéb analitikákhoz
– jogosult az elektronikus banki kapcsolat rendszer használatára
– a bizonylati szabályzatban foglalt előírások betartásával felel a számviteli elszámolásokhoz kapcsolódó bizonylatok kiállításának, ellenőrzésének, továbbításának, felhasználásának, kezelésének rendjéért
– a gazdasági, pénzügyi, számviteli műveletekhez szorosan kapcsolódó bizonylatok adattartalmára vonatkozóan köteles a hatályos jogszabályok előírásait betartani
– felel az egyéb, a hivatal által általánosan használt, saját készítésű, belső igények alapján kialakított adattartalmú bizonylatok és a szervezeti egységek által használt sajátos bizonylatok rendjéért
– köteles betartani a bizonylati elvet, bizonylati fegyelmet
– minden gazdasági műveletről, eseményről, amely az eszközök, illetve az eszköz forrásainak állományát vagy összetételét megváltoztatja, bizonylatot állít ki
– felel, hogy a számviteli (könyvviteli) nyilvántartásokba csak szabályszerűen kiállított bizonylat alapján kerüljön bejegyezésre adat
– ellenőrzi, hogy a könyvviteli elszámolást közvetlenül alátámasztó bizonylat általános alaki és tartalmi kellékei az előírásoknak megfelelnek a szabályzatban foglaltak betartásával
– belső bizonylatok kiállítását végzi
– külső számviteli bizonylatokat kezel, ellenőriz és rögzít
– kijelöli azokat a főkönyvi számlákat (analitikus nyilvántartó lapot), amelyeken a gazdasági művelet hatásának értékét, illetve mennyiségi adatait rögzíteni kell, (számlakijelölés, gépi adatfeldolgozás során az előírt kódolást)
– a bizonylaton a számlakijelölést, illetve azt a kódolást végző személy kézjegyével elláttatja
– rögzíti a könyvelés megtörténtét, időpontját és az egyeztetés tényét
– biztosítja a megfelelő hivatkozással a visszakeresés lehetőségét
– a számítógépes adatfeldolgozás keretében a törzsadatokat a szabályzatban foglalt bizonylati elv alapján rögzíti, illetőleg változásaikat nyilvántartja
– a bizonylatok számszaki ellenőrzése során meggyőződik arról, hogy a mennyiségi és értékadatok, a számszaki műveletek helyesen kerültek-e rögzítésre. A kiállított bizonylatok esetén a megállapított számszaki hibát a bizonylaton jól látható és megkülönböztethető módon szabályosan javítja.
– interneten keresztül tartja a napi kapcsolatot a MÁK-kal, átvezeti a program-módosításokat, kezeli az adatváltozásokat
– elvégzi az önkormányzat tekintetében a nem rendszeres jövedelmek számfejtését
– jelentést küld a pénztáron keresztül történt személyi kifizetésekről a MÁK felé
– évente közreműködik – a leltározási feladatok – az önkormányzati, intézményi, illetve a hivatali vagyon teljes körét érintő megszervezésében és lebonyolításában
– évente közreműködik még a leltározási feladatok ellátása előtt a selejtezési tevékenység ellátásában
– ellátja az Önkormányzat vagyongazdálkodásával kapcsolatos feladatokat
– a jegyző irányítása alapján végzi az önkormányzat vagyonának, a vagyon változásainak és értékének nyilvántartási feladatait
– gondoskodik az ingatlanvagyon-kataszter vezetéséről, az önkormányzat vagyonával kapcsolatos kötelező nyilvántartások naprakész vezetéséről
– gondoskodik a kis értékű tárgyi eszközök nyilvántartásának naprakészen tartásáról
– gondoskodik közművekkel kapcsolatos ügyek intézéséről
– a jegyző irányítása alapján végzi a beszámolóhoz elkészítendő vagyonleltározási feladatokat (évenkénti ingó és ingatlanvagyon leltár)
– gondoskodik az önkormányzati vagyonrendeletben foglaltak betartásáról
– feladatkörébe tartozó ügyintézéssel kapcsolatos iratok kezelése, irattározása, nyilvántartás vezetése, másolatok őrzése, rendszerezése. Archiválás, hanganyagok készítése, nyilvántartása, őrzése

Igazgatási ügyintéző:
– gondoskodik az okiratok kifüggesztéséről
– iratanyag összeállításáról, hatósági és ügyféli megküldéséről
– hatósági eljárással összefüggő dokumentumok elkészítéséről, az eljárás lefolytatásáról
– A feladatkörében, feladatainak ellátásához személyes adatot kezelhet. A feladatkörébe tartozó iratokból az eljáró szerv részére személyes adatot csak törvényben meghatározott célból és adatkörben továbbíthat a hatósági eljárással érintett személyre vonatkozóan.
– az érintett természetes személy azonosító adatait (családi és utónév, születési név, születési hely és idő, anyja leánykori családi és utóneve, külföldiek esetében állampolgárság), lakcímét (lakóhelyének és tartózkodási helyének adatai), valamint az üggyel összefüggő adatokat kezeli
– Feladatkörébe tartozó ügyintézéssel kapcsolatos iratok kezelése, irattározása, nyilvántartás vezetése, másolatok őrzése, rendszerezése. Archiválás, hanganyagok készítése, nyilvántartása, őrzése
– intézi a hatáskörébe tartozó és összefüggő általános igazgatási bejelentéseket, kérelmeket, azokat döntésre előkészíti
– előkészíti az önkormányzat hatáskörébe tartozó méltányossági ügyeket
– tájékoztatja a település lakosságát a jogszabályok előírásairól
– lefolytatja a szociális ellátással kapcsolatos eljárásokat
– elvégzi a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvényben, illetve a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény, valamint az önkormányzat helyi rendeleteiben meghatározott pénzbeli és természetben nyújtott szociális, gyermekvédelmi ellátásokkal kapcsolatos feladatokat, rendszeresen tájékozódik az ügyek intézéséről
– részt vesz a szociális és gyermekvédelmi ellátásokkal kapcsolatos helyi önkormányzati rendeletek előkészítésében
– gondoskodik arról, hogy az ügyintézés az eljárási határidő betartásával történjen
– ellenőrzi a határidők betartását, illetve a határidő meghosszabbítás indokoltságát
– ellátja a megkeresésekkel kapcsolatos feladatokat, a megkeresésnek határidőn belül köteles eleget tenni
– társhatóságok, valamint a Képviselő-testületek felkérése alapján környezettanulmányt készít
– döntésre előkészíti a képviselő-testület hatáskörébe utalt ellátások megállapításával, szüneteltetésével, megszüntetésével kapcsolatos kérelmeket
– javaslatot tesz a döntést hozó felé a létfenntartást veszélyeztető élethelyzetbe került, valamint az időszakosan és tartósan létfenntartási gondokkal küzdő személyek részére önkormányzati segély megállapítására
– elvégzi az ellátások megszüntetésével kapcsolatos feladatokat
– gondoskodik arról, hogy a törvényben meghatározott feltételek hiányában vagy a törvény megsértésével nyújtott szociális és gyermekvédelmi ellátás megszüntetésre kerüljön, az ellátást jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybe vevő kötelezve legyen az ellátás visszafizetésére, az igénybe vett szolgáltatás egyenértékének megfizetésére, a térítési díj megfizetésére
– bejelentés alapján a szociális ellátást megállapító határozatban rendelkezik arról, hogy a visszamenőlegesen megállapított rendszeres pénzellátás összegéből a folyósított szociális ellátás összege levonásra kerül
– ellátja a nyilvántartás vezetési feladatokat, megszervezi a nyilvántartásokat, ellenőrzi azok vezetését. Naprakészen vezeti a PTR rendszert
– kereskedelmi tevékenység bejelentésével kapcsolatos eljárások intézése, nyilvántartása
– kizárólag üzletben forgalmazható termékekre, valamint az ilyen termékeket forgalmazó üzletek működési engedélyével kapcsolatos eljárások bonyolítása
– vezeti a működési engedéllyel és szálláshely-üzemeltetési engedéllyel rendelkező üzletek nyilvántartását
– szálláshely-üzemeltetési engedélyek kiadására irányuló eljárások bonyolítása
– vásárlók könyvének hitelesítése
– a méhállományok védelméről és a mézelő méhek egyes betegségeinek megelőzéséről és leküzdéséről szóló 70/2003.(VI.17.) FVM rendelet 9.§ (4) bekezdése szerinti nyilvántartás naprakész vezetése, nyilvántartólap kiállítása a méhész részére
– eljár vadkárral kapcsolatos ügyekben
– a parlagfű elleni közérdekű védekezés végrehajtásának szabályait ellenőrzi, eljár a parlagfű elleni közérdekű védekezés végrehajtásának, valamint az állami, illetve a közérdekű védekezés költségei megállapításának és igénylésének részletes szabályairól szóló 221/2008. (VIII. 30.) Kormányrendeletben foglalt jegyzői hatáskörökben
– felelős az adatszolgáltatásokért
– ellátja a hagyatéki eljárással kapcsolatos feladat- és hatásköröket. Ellenőrzi a vonatkozó határidők betartását
– gondoskodik a tevékenysége során alkalmazandó nyomtatvány- és iratminták kidolgozásáról, annak alkalmazási rendje meghatározásáról
– a közvetlen felettes irányítása alapján közreműködik a képviselő-testület és a bizottság feladatköréhez tartozó előterjesztések előkészítésében
– elkészíti a munkakörébe tartozó statisztikai jelentéseket

Anyakönyvvezető:
– ellátja az állampolgársági ügyekkel kapcsolatos feladatokat
– eljár a magyar állampolgárság megszerzésével kapcsolatos feladatoknál
– intézkedik az állampolgárság vizsgálatában az anyakönyvi és a házasságkötési eljárás során
– eljár az állampolgársággal kapcsolatos anyakönyv vezetési feladatok ellátásában
– ellátja az anyakönyv vezetési feladatokat
– az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény és végrehajtási rendeleti értelmében ellátja az Elektronikus Anyakönyvi rendszer jogszabályban rögzített feladatait
– vezeti az anyakönyveket, ennek során anyakönyvezi a születést, a halálesetet, a házasságkötést
– az anyakönyv vezetési feladatokat a jogszabályokban meghatározott formában, eszközök alkalmazásával végzi
– igazolást ad ki az anyakönyvezés elhalasztásáról
– gondoskodik a szükséges adatok beszerzéséről, ha az anyakönyvezés hivatalból történik
– gondoskodik az alapbejegyzési feladatok ellátásáról
– gondoskodik az utólagos bejegyzési feladatok ellátásáról
– ellátja az újbóli anyakönyvezési feladatokat a jogszabályban meghatározott esetekben
– Részt vesz házasságkötésnél, a családi események társadalmi ünneplésénél. E feladatokat a megállapított hivatali munkaidőn túl is köteles ellátni.
– eljár házasságkötésnél a saját, illetőleg a – helyettesítés esetén – megbízója működési területén
– ellátja az anyakönyvi kivonat kiadásával kapcsolatos feladatokat
– ellátja a hatósági bizonyítvány kiállításával kapcsolatos feladatokat
– kezeli az anyakönyvi irattárat
– teljes hatályú apai elismerő nyilatkozatot vesz fel

Az országos illetékességű szervek, valamint a fővárosi és megyei kormányhivatal esetében a közfeladatot ellátó szerv feladatáról, tevékenységéről szóló tájékoztató magyar és angol nyelven

Feltöltés alatt!

A helyi önkormányzat önként vállalt feladatai

A helyi önkormányzat önként vállalt feladatait Bucsu Község Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2020. (X.22.) önkormányzati rendelete Bucsu Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról tartalmazza: https://or.njt.hu/eli/423760/r/2020/5

Államigazgatási, önkormányzati, és egyéb hatósági ügyekben ügyfajtánként és eljárástípusonként a hatáskörrel rendelkező szerv megnevezése, hatáskör gyakorlásának átruházása esetén a ténylegesen eljáró szerv megnevezése, illetékességi területe, az ügyintézéshez szükséges dokumentumok, okmányok, eljárási illetékek (igazgatási szolgáltatási díjak) meghatározása, alapvető eljárási szabályok, az eljárást megindító irat benyújtásának módja (helye, ideje), ügyfélfogadás ideje, az ügyintézés határideje (elintézési, fellebbezési határidő), az ügyek intézését segítő útmutatók, az ügymenetre vonatkozó tájékoztatás és az ügyintézéshez használt letölthető formanyomtatványok, az igénybe vehető elektronikus programok elérése, időpontfoglalás, az ügytípusokhoz kapcsolódó jogszabályok jegyzéke, tájékoztatás az ügyfelet megillető jogokról és az ügyfelet terhelő kötelezettségekről

Ügyleírások:

Adatletiltás:
Az adatletiltással megakadályozhatja, hogy név- és lakcímadatai kiadásra kerüljenek harmadik fél számára. Az ügyleírás ezen a linken érhető el.

Állattartás:
Ebösszeíró adatlap Ebösszeíró adatlap
Bejelentés haszonállat tartásáról Bejelentőlap haszonállat tartásáról

Anyakönyvi kivonat kiállítása iránti kérelem:
Anyakönyvi kivonat kiállítása kérelmezhető személyesen a Séi Közös Önkormányzati Hivatalban vagy elektronikusan az alábbi hivatkozáson: Online Ügyintézés

Egyéni vállalkozás:
Bejelentheti egyéni vállalkozói tevékenysége elkezdését, egyéni vállalkozói adatainak változását, tevékenységének szüneteltetését, illetőleg szüneteltetett tevékenységének folytatását. Lehetősége van bejelenteni egyéni vállalkozói tevékenysége megszüntetését. Az ügyleírás ezen a linken érhető el.

Gépjármű ügyintézés:
A jármű korábbi tulajdonosaként lehetősége van a tulajdonosváltás ingyenes bejelentésére. A jármű tulajdonosaként és üzembentartójaként elektronikus úton kérheti a gépkocsi ideiglenes kivonását / a jármű visszahelyezését / a kivonás meghosszabbítását. Lehetőség van elektronikus úton a törzskönyv elvesztésének, eltulajdonításának vagy megsemmisülésének bejelentésére és az okmány pótlására, ha a kérelmező a jármű tulajdonosa és az okmány jogosultja is egyidejűleg.
A részletes ügyleírás ezen a linken érhető el.

Helyi adók:
Bucsu Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2015. (IX.11.) önkormányzati rendelete a helyi adókról https://or.njt.hu/eli/423760/r/2015/7

A helyi adók éves összegét két részletben, minden év március 15-ig, illetve szeptember 15-ig kell megfizetni. Minden ügyfélkapuval rendelkező adózó (magánszemély, egyéni vállalkozó), illetve cégkapuval rendelkező adózó (gazdasági társaság) bármikor nyomon követheti az adószámláját az E-Önkormányzat portálon, mely innen elérhető el.

Okmánykiállítás:
Az útlevél, személyazonosító igazolvány, lakcímigazolvány, vezetői engedély, hatósági erkölcsi bizonyítvány, szabálysértési hatósági bizonyítvány és magyar igazolvány kiállításával kapcsolatos információkat és részletes ügyleírásokat ezen a linken érhet el.

Okmány elvesztése, találása:
A teendőkkel kapcsolatos információkat és részletes ügyleírásokat ezen a linken érheti el.

Szociális ügyek:
Bucsu Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2021. (VIII.11.) önkormányzati rendelete a települési támogatásról és az egyéb szociális ellátásokról https://or.njt.hu/eli/424657/r/2021/6

Kérelem települési támogatáshoz Települési támogatás kérelem
Mellékletei:
– Gyógyszerköltség Kérelem melléklet_gyógyszer
– Lakásfenntartás Kérelem melléklet_lakásfenntartás

Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény formanyomtatvány RGYK formanyomtatvány

Elektronikusan beküldhető nyomtatványok: 
Az elektronikusan beküldhető nyomtatványokhoz kattintson ide.

Az államigazgatási, önkormányzati és egyéb hatósági ügyekben az eljárást megindító irat benyújtására, elintézésére, fellebbezésére nyitva álló határidő (ügytípusonként eltérő, az adott ügytípusnak megfelelő jogszabály szabályai alapján):
Kérelem az év folyamán bármikor előterjeszthető.
Szabályozás: 2016. évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1600150.tv
Ügyintézési határidő: Ákr. 50. § (2) bekezdés
Fellebbezés szabályai: Ákr. 116-119. §

Az ügytípusokhoz kapcsolódó jogszabályok jegyzéke, tájékoztatás az ügyfelet megillető jogokról és az ügyfelet terhelő kötelezettségekről:
– 2016. évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1600150.tv
– 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1100112.tv

A közfeladatot ellátó szerv által nyújtott vagy költségvetéséből finanszírozott közszolgáltatások megnevezése, tartalma, a közszolgáltatások igénybevételének rendje, a közszolgáltatásért fizetendő díj mértéke, az abból adott kedvezmények

Feltöltés alatt!

A közfeladatot ellátó szerv által közzétett hirdetmények, közlemények

A közigazgatási hirdetmények a https://hirdetmenyek.gov.hu/ oldalon érhetőek el.

A település friss hírei a https://bucsu.hu/hirek/ oldalon érhető el.

 

A törvény alapján közzéteendő jogszabálytervezetek és kapcsolódó dokumentumok; a helyi önkormányzat képviselő-testületének nyilvános ülésére benyújtott előterjesztések a benyújtás időpontjától

Feltöltés alatt!

A testületi szerv döntései előkészítésének rendje, az állampolgári közreműködés (véleményezés) módja, eljárási szabályai, a testületi szerv üléseinek helye, ideje, továbbá nyilvánossága, döntései, ülésének jegyzőkönyvei, illetve összefoglalói; a testületi szerv szavazásának adatai, ha ezt jogszabály nem korlátozza

A testületi szerv döntései előkészítésének rendje:
Bucsu Község Önkormányzata által megalkotott rendeletek elérhetősége: https://or.njt.hu/onkorm/-:-:2838:-:-:1:-:1:-/1/10

A testületi szerv döntéseiben való állampolgári közreműködés (véleményezés) módja:
Postacím: 9792 Bucsu, Rohonczi utca 2.
Email: jegyzo@se.hu

A testületi szerv döntéshozatalának eljárási szabályai:
Bucsu Község Önkormányzata által megalkotott rendeletek elérhetősége: https://or.njt.hu/onkorm/-:-:2962:-:-:1:-:1:-/1/10

A testületi szerv ülésének helye:
Bucsu Község Önkormányzata a Képviselő-testületi üléseit Bucsu Község Önkormányzata hivatali épületében a 9792 Bucsu, Rohonczi utca 2. szám alatt tartja.

A testületi szerv ülései látogathatóságának rendje:
A testületi ülések nyilvánosak, kivéve a zártan tartandó üléseket.

A testületi szerv ülésének jegyzőkönyvei: Feltöltés alatt!

A közfeladatot ellátó szerv nyilvános kiadványainak címe, témája, a hozzáférés módja, a kiadvány ingyenessége, illetve a költségtérítés mértéke

Feltöltés alatt!

A közfeladatot ellátó szerv által fenntartott adatbázisok, illetve nyilvántartások leíró adatai (név, formátum, az adatkezelés célja, jogalapja, időtartama, az érintettek köre, az adatok forrása, kérdőíves adatfelvétel esetén a kitöltendő kérdőív), az adatvédelmi nyilvántartásba bejelentendő nyilvántartásoknak az e törvény szerinti azonosító adatai; a közfeladatot ellátó szerv által – alaptevékenysége keretében – gyűjtött és feldolgozott adatok fajtái, a hozzáférés módja, a másolatkészítés költségei

  • Elektronikus Anyakönyvi Rendszer (EAK) jogszabályhely: az anyakönyvezési feladatok ellátásának részletes szabályairól szóló 32/2014. (V. 19.) KIM rendelet
  • Központi Címregiszter (KCR)
  • Személyi adat és lakcímnyilvántartó rendszer (SZL) jogszabályhely: A polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992.évi LXVI. törvény végrehajtására kiadott 146/1993. (X.26.) Korm. rendelet 8.§ (1)
  • Népességnyilvántartó rendszer (Vizuál Regiszter 4)
  • Ingatlanvagyon kataszter Gyűjtött és feldolgozott adatok fajtái: az önkormányzatok tulajdonában lévő ingatlanvagyon nyilvántartási és adatszolgáltatási rendjéről szóló 147/1992. (XI.6.) Korm. rendelet alapján

Azon közérdekű adatok hasznosítására irányuló szerződések listája, amelyekben a közfeladatot ellátó szerv az egyik szerződő fél

Feltöltés alatt!

A közfeladatot ellátó szerv kezelésében lévő közérdekű adatok felhasználására, hasznosítására vonatkozó általános szerződési feltételek

Feltöltés alatt!

A közfeladatot ellátó szerv tevékenységére vonatkozó, jogszabályon alapuló statisztikai adatgyűjtés eredményei, időbeli változásuk

Feltöltés alatt!

A közérdekű adatok megismerésére irányuló igények intézésének rendje, az illetékes szervezeti egység neve, elérhetősége, az információs jogokkal foglalkozó személy neve

Feltöltés alatt!

A közfeladatot ellátó szervnél végzett alaptevékenységgel kapcsolatos vizsgálatok, ellenőrzések nyilvános megállapításai

Feltöltés alatt!

A közfeladatot ellátó szerv által kiírt pályázatok szakmai leírása, azok eredményei és indokolásuk

Feltöltés alatt!

A közfeladatot ellátó szerv kezelésében levő, a közadatok újrahasznosításáról szóló törvény szerint újrahasznosítás céljára elérhető kulturális közadatok listája a rendelkezésre álló formátumok megjelölésével, valamint a közfeladatot ellátó szerv kezelésében levő, a közadatok újrahasznosításáról szóló törvény szerint újrahasznosítható közadat típusokról való tájékoztatás, a rendelkezésre álló formátumok megjelölésével

Feltöltés alatt!

A 19. sor szerinti közadatok és kulturális közadatok újrahasznosítására vonatkozó általános szerződési feltételek elektronikusan szerkeszthető változata

Feltöltés alatt!

A 19. sor szerinti közadatok és kulturális közadatok újrahasznosítás céljából történő rendelkezésre bocsátásáért fizetendő díjak általános jegyzéke, a díjszámítás alapját képező tényezőkkel együttesen

Feltöltés alatt!

A közadatok újrahasznosításáról szóló törvény szerinti jogorvoslati tájékoztatás

Feltöltés alatt!

A közfeladatot ellátó szerv által megkötött, a közadatok újrahasznosításáról szóló törvény szerint kötött kizárólagos jogot biztosító megállapodások szerződő feleinek megjelölése, a kizárólagosság időtartamának, tárgyának, valamint a megállapodás egyéb lényeges elemeinek megjelölése

Feltöltés alatt!

A közfeladatot ellátó szerv által kötött, a közadatok újrahasznosításáról szóló törvény szerint a kulturális közadatok digitalizálására kizárólagos jogot biztosító megállapodások szövege

Feltöltés alatt!

A közadatok újrahasznosításáról szóló törvény szerinti azon jogszabály, közjogi szervezetszabályozó eszköz, közszolgáltatási szerződés vagy más kötelező erővel bíró dokumentum (vagy az annak elérhetőségére mutató hivatkozás), amely az újrahasznosítás céljából rendelkezésre bocsátható közadat gyűjtésével, előállításával, feldolgozásával és terjesztésével összefüggő költségek jelentős részének saját bevételből való fedezését írja elő a közfeladatot ellátó szerv részére

Feltöltés alatt!

A közfeladatot ellátó szervre vonatkozó különös és egyedi közzétételi lista

Feltöltés alatt!

III. Gazdálkodási adatok

Közérdekű adatokkal kapcsolatos kötelező statisztikai adatszolgáltatás

Bucsu Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2025. (II.18.) önkormányzati rendelete az Önkormányzat 2025. évi költségvetéséről https://or.njt.hu/eli/424657/r/2025/3

Feltöltés alatt!

A közfeladatot ellátó szerv által nyújtott, az államháztartásról szóló törvény szerinti költségvetési támogatások kedvezményezettjeinek nevére, a támogatás céljára, összegére, továbbá a támogatási program megvalósítási helyére vonatkozó adatok, kivéve, ha a közzététel előtt a költségvetési támogatást visszavonják vagy arról a kedvezményezett lemond

Feltöltés alatt!

Közbeszerzési információk (éves terv, összegzés az ajánlatok elbírálásáról, a megkötött szerződésekről)

Feltöltés alatt.

Az Európai Unió támogatásával megvalósuló fejlesztések leírása, az azokra vonatkozó szerződések

Feltöltés alatt!

A közfeladatot ellátó szerv által nem alapfeladatai ellátására (így különösen egyesület támogatására, foglalkoztatottai szakmai és munkavállalói érdek-képviseleti szervei számára, foglalkoztatottjai, ellátottjai oktatási, kulturális, szociális és sporttevékenységet segítő szervezet támogatására, alapítványok által ellátott feladatokkal összefüggő kifizetésre) fordított, ötmillió forintot meghaladó kifizetések

Feltöltés alatt!

A koncesszióról szóló törvényben meghatározott nyilvános adatok (pályázati kiírások, pályázók adatai, az elbírálásról készített emlékeztetők, pályázat eredménye)

Feltöltés alatt!

Az államháztartás pénzeszközei felhasználásával, az államháztartáshoz tartozó vagyonnal történő gazdálkodással összefüggő, ötmillió forintot elérő vagy azt meghaladó értékű árubeszerzésre, építési beruházásra, szolgáltatás megrendelésre, vagyonértékesítésre, vagyonhasznosításra, vagyon vagy vagyoni értékű jog átadására, valamint koncesszióba adásra vonatkozó szerződések megnevezése (típusa), tárgya, a szerződést kötő felek neve, a szerződés értéke, határozott időre kötött szerződés esetében annak időtartama, valamint az említett adatok változásai, a védelmi és biztonsági célú beszerzések adatai és a minősített adatok, továbbá a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény 9. § (1) bekezdés b) pontja szerinti beszerzések és az azok eredményeként kötött szerződések adatai kivételével. A szerződés értéke alatt a szerződés tárgyáért kikötött – általános forgalmi adó nélkül számított – ellenszolgáltatást kell érteni, ingyenes ügylet esetén a vagyon piaci vagy könyv szerinti értéke közül a magasabb összeget kell figyelembe venni. Az időszakonként visszatérő – egy évnél hosszabb időtartamra kötött – szerződéseknél az érték kiszámításakor az ellenszolgáltatás egy évre számított összegét kell alapul venni. Az egy költségvetési évben ugyanazon szerződő féllel kötött azonos tárgyú szerződések értékét egybe kell számítani

Feltöltés alatt!